رجانیوز:

 

به گزارش شبکه ایران، رژیم غذایی غنی از گیاهان دارای برگ‌سبز، احتمال ابتلا افراد به دیابت را  14 درصد را کاهش می‌دهد.

تحقیقات قبلی دانشمندان از کاهش احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌هلای قلبی با داشتن رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات حکایت داشت، اما در مورد اثر بخشی آن بر دیابت شاهدی و جود نداشت.

پاتریس کارتر محقق تغذیه و مولف این مقاله در the British Medical Journal  ، در مقاله خود مصرف ناکافی سبزیجات و میوه‌ها را دلیل مرگ  2 ،6 میلیون نفر در سال 2000 اعلام کرده است.

محققان تیم تحقیقاتی دانشگاه لیسستر برای انجام این تحقیقات،  6 مطالعه را که روی بیش از 220 هزار تن انجام گرفته بود، مورد  بازبینی قرار داند.

بنا بر این گزارش که دیلی تلگراف آن را منتشر کرده است، آنان درنهایت به این نتیجه رسیدند که مصرف سبزیجات دارای برگ‌سبز  مانند کلم و کاهو به میزان 1،15 وعده (122 گرم ) در روز می‌تواند 14 درصد از احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم پیشگیری کند.

این محققان معتقدند هنوز برای نتیجه‌گیری کامل درباره گیاهان دارای برگ سبز زود است.
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=59057